‘Personal Branding’ 

Jezelf goed in de markt zetten en zorgen dat je kwaliteiten en talenten herkend worden. Weten wat jou uniek maakt en hoe je jezelf kan onderscheiden. Elk persoon heeft unieke kwaliteiten en kan zichzelf dus als het ware als een brand zien. Maar hoe differentieer je jezelf ten opzichte van anderen? De eerste indruk die je op iemand maakt is hierbij al heel belangrijk. Dit heeft alles te maken met 'het gevoel', dat veel sneller werkt dan het rationeel denken. Het eerste oordeel wordt al geveld binnen een halve seconde, zonder dat er überhaupt iets is gezegd. En soms krijg je niet eens een kans om een eerste indruk als persoon te maken. Dit is het geval wanneer je brief of CV niet worden bekeken of niet opvallen gedurende een sollicitatie procedure. En dat terwijl je veel meer te melden hebt dan de inhoud van je sollicitatiebrief en CV. Taak is dus om op te vallen in de massa van sollicitanten. Wees creatief, investeer in jezelf en presenteer jezelf op een unieke manier. Personal branding is de toekomst!   JB

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het belang van social media

Het toverwoord in de hedendaagse communicatie is: de Dialoog! Waar bedrijven in het verleden er op gericht waren om klanten eenzijdig te informeren, zonder daarbij de mening van de klant in ogenschouw te nemen, is er nu sprake van een cultuuromslag. Door met klanten de dialoog aan te gaan via diverse kanalen kan een bedrijf er achter komen hoe er werkelijk over hun product/dienst wordt gedacht.  Met deze input kan er worden ingespeeld op de werkelijke behoeften van de klant. Bedrijven die slim omgaan met social media staan dichter bij hun klanten en verwerven meer kennis (trends, buzz, concurrentie) over hoe deze klanten goed bediend kunnen worden. En zoals Bacon in 1579 al zei: 'Scientia potentia est ('Kennis is macht!) 

Niet alleen voor bedrijven is social media een belangrijke tool geworden, ook individuen spinnen garen door actief te zijn op verschillende social media sites. Er zijn namelijk wel degelijk voordelen om social media in te zetten. Als je bijvoorbeeld een idee of concept hebt ontwikkeld kan je de hulp inroepen van je trouwe volgers om het uit te werken. Naast het overdragen van kennis is er ook veel kennis vergaring. Weet jij iets wat een ander niet weet, dan kun je helpen. Andersom ook. Zo help je elkaar. En misschien wel de belangrijkste functie van social media is het bereik. Hoe groter je netwerk hoe meer mensen je kan bereiken. Je netwerk kan handig zijn om respondenten te vinden voor je onderzoek, het vinden van een (nieuwe) baan of voor de promotie van je eigen hobby.

 

 

 

 

 

 

 

 



(Multichannel) Marketing

Voor bedrijven wordt het steeds belangrijker om gebruik te maken van multi-channel strategieën. Met name het toegenomen internetgebruik is de stuwende kracht achter het belang van een multi-channel strategie. Onderzoek van Mckinsey toont aan dat het gros der consumenten meerdere kanalen gebruiken voor hun aankopen. Het klassieke voorbeeld van multi-channel strategieën is te vinden in de banksector en de verzekeringsbranche. Echter wordt het voor steeds meer sectoren belangrijk om meerdere kanalen in te zetten voor de verkoop van producten en het contact met de consument. Met name in de retailindustrie is een duidelijke toename te signaleren, waarbij vaak de gezamenlijke inzet van een webshop en fysieke verkooplocatie wordt gebruikt: vaak aangeduid als ‘bricks and clicks’. Toch lukt het veel bedrijven nog niet om een goede multi-channel strategie neer te zetten (http://www.strategyondemand.nl) Om succesvol in business te blijven moet de doelgroep worden bereikt en wel op de juiste manier en op de juiste tijd. Multichannel marketing draagt bij aan de reikwijdte van uw boodschap!

Product Strategies

Brand Strategies

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.